Followers

Wednesday, August 10, 2011

BUFFET HARI RAYA; MEMORI DI KAMPUNG HALAMAN



     salam ukhuwah dan salam ramadhan semua,masa sungguh cepat berlalu, ramadhan sudah menghampiri pertengahannya, semuga kita mendapat keberkatan darinya. Kali ini n3 saya nak mengimbau kembali kenhangan menyambut hari lebaran di kampung saya di Kedah. Meriah sekali suasananya kerana semua dapat berkumpul di kampung dalam satu masa, sudah beberapa kali saya miss pada hari raya pertama di kampung kerana bertugas pada hari raya, cari makan.
    Di kampung saya kebiasaannya pada hari raya pertama, selepas sembahyang raya, rumah orang tua saya adalah yang pertama orang akan berkunjung, jadi ramailah tetamu yang datang, selalunya orang tua saya akan buat buffet nasi special, ada nasi bukhari, kerutuk daging, kurma telur, air asam ramas yang femes oleh adik saya dan samosa bersama karipap, hai jenuh juga nak hidang dalam waktu yang singkat, nasib baik anak buah ramai. Apa-apa pum memang seronok dan menari bila ingat balik kenangan masa lalu.


Daging kerutuk yang enak dan daging yang lenbut.


 
Nasi bukhari yang lembut dan power


All time favourite kurma telur, air tangan ibunda


Air asam ramas ori kedah mari



Karipapa panas inti daging yang rangup.

    Sebenarnya hari raya tahun ini saya miss lagi, kono kojo la pulak, raya 3 baru ada kat kampung, tapi dah biasa macam ni sejak mula-mula kerja dulu.
Semuga akan ada masa di lain tahun untuk saya nak raya sakan.
    Selamat menjamu mata dan resepi akan menyusul kemudian.
 

                                                           

1 comment:

  1. patut la dia pandai masak...air tangan turun temurun rupanya...hihih

    ReplyDelete